Sisteme de testare, metode de investigare și echipamente
Notificarea privind disponibilitatea rezultatelor
Livrarea rezultatelor Analizelor
Prețurile pentru Analize și procedura de plată
Termenele de executare a Analizelor/prestare a Serviciilor
Regulile de utilizare a cardului personal Alfa Diagnostica
Desfăşurarea promoţiilor sau campaniilor de promovare
Noțiuni generale
Servicii sau Analize – înseamnă analize medicale de laborator, și/sau servicii de consultanță a medicului, servicii de prelevare a materialului biologic (inclusiv la domiciliu), servicii de analiză în laborator a materialului biologic, servicii de traducere a rezultatelor în limba română (după caz), servicii de transportare a materialului biologic către laboratorul respectiv, comandate/contractate de Pacient sau reprezentantul legal al acestuia împuternicit în modul corespunzător conform legislației în vigoare a Republicii Moldova. Pacient – persoana care necesită, utilizează sau solicită Servicii, indiferent de starea sa de sănătate, sau care participă benevol, în calitate de subiect uman, la cercetări biomedicale. Alfa Diagnostica sau Laborator – înseamnă laborator de diagnostic fondat și gestionat exclusiv de către Alfa Diagnostica SRL.
Responsabilitatea pentru pregătirea Pacientului corespunzător către Analize îi revine Pacientului. Alfa Diagnostica nu este responsabilă pentru exactitatea acelor Analize, pentru care Pacientul nu s-a pregătit în mod stabilit, corect sau conform instrucțiunilor/cerințelor aprobate de către Laboratorul. Pacientul acceptă și conștientizează că pregătirea corectă către Analize afectează în mod direct exactitatea și calitatea rezultatelor. Anterior recoltării, Pacientul se obligă să facă cunoștință şi să respecte în totalitate regulile de pregătire către Analiza corespunzătoare, pe care le poate găsi pe Site-ul oficial www.alfalab.md. Pacientul nu trebuie să dea materialul său biologic pentru efectuarea Analizelor, dacă nu este pregătit(-ă) corect în modul corespunzător!
Prelevarea materialului biologic
În unele cazuri, chiar dacă pregătirea către Analize a fost corectă, materialul biologic poate să nu corespundă cerințelor necesare ale Laboratorului pentru efectuarea Analizei. În acest caz, Laboratorul va notifica Pacientul, iar Pacientul acceptă cu privire la necesitatea de a repeta procedura de prelevare a materialului biologic, pe care o vom realiza pentru Pacient gratuit. Termenul de executare a unei asemenea Analize se va calcula din data prelevării repetate a materialului biologic. În cazul în care materialul biologic a fost colectat de persoane terțe, nu și de angajații Laboratorului, Alfa Diagnostica nu este responsabilă pentru procedura și condiții de colectare, păstrare și transportare a materialului biologic colectat în Laborator, nu este responsabilă pentru exactitatea și calitatea rezultatelor și nu răspunde dacă materialul biologic analizat este al Pacientului respectiv.
Sisteme de testare, metode de investigare și echipamente
Alfa Diagnostica, în mod unilateral, și fără înștiințare prealabilă, la propria discreție, poate plasa și/sau modifica pe site-ul său oficial (mai departe în text – Site) informația cu privire la echipamentul utilizat și sistemele de testare aplicate. La necesitate, Pacientul se obligă să facă cunoștință cu informația actuală, care prezintă interes pentru Pacient, pe Site-ul Alfa Diagnostica. Când Pacientul comandă o anumită Analiză sau un Serviciu la Alfa Diagnostica, în mod automat și irevocabil își exprimă acordul la efectuarea Analizei cu ajutorul echipamentului și/sau cu aplicarea sistemului de testare și/sau a metodei de investigare determinată/stabilită și utilizată de către Alfa Diagnostica. Alfa Diagnostica, la propria discreție, fără indicarea cauzelor și fără informare prealabilă, poate folosi la efectuarea Analizelor alte sisteme de testare, metode sau echipamente. Caracteristicile anumitor sisteme de testare (inclusiv valorile de referință) sunt determinate de către producător sau Laborator. Alfa Diagnostica, la propria discreție, fără indicarea cauzelor și fără informare prealabilă, poate atrage pentru efectuarea Serviciilor comandate/contractate persoane terțe, cu condiția asigurării calității și ordinii de prestare corespunzătoare a Serviciilor.
Notificarea privind disponibilitatea rezultatelor
Alfa Diagnostica îşi rezervă dreptul de a expedia Pacienților săi notificări folosind diferite metode de telecomunicații privind disponibilitatea rezultatelor Analizelor comandate/contractate, iar Pacienții acceptă necondiționat acest fapt. Pacientul acceptă necondiționat faptul că indicând în momentul înregistrării numărul de telefon mobil sau adresa de email, va primi astfel de notificări, numărul și frecvența nefiind condiționată sau limitată. Alfa Diagnostica în orice moment, poate suspenda sau modifica condițiile de prestare a acestui Serviciu fără o notificare prealabilă și fără careva formalități prestabilite. Mesajele sunt expediate automat, iar Alfa Diagnostica nu garantează livrarea unor astfel de mesaje către destinatar.
Livrarea rezultatelor Analizelor
Rezultatele Analizelor sunt expediate Pacientului numai după validarea (confirmarea pregătirii) de către un angajat responsabil al Alfa Diagnostica. Mesajele electronice cu rezultatele Analizelor efectuate sunt expediate automat (fără participarea operatorului-om) la adresa de e-mail, indicată de către Pacient în momentul înregistrării, ca un fişier ataşat în format Adobe® PDF®. Indicând în momentul înregistrării adresa de e-mail al Pacientului, Pacientul acceptă necondiționat astfel să primească rezultatele Analizelor comandate la adresa de e-mail indicată. Având în vedere că transmiterea de mesaje prin e-mail nu garantează siguranţa deplină a mijloacelor de comunicare şi confidenţialitatea datelor, Alfa Diagnostica nu garantează livrarea rezultatelor Analizelor, şi nici nu garantează că rezultatele Analizelor sau datele Pacientului nu vor fi interceptate / citite de părţi terţe după expedierea lor. Pentru a asigura siguranţa / confidenţialitatea livrării rezultatelor Analizelor, Pacientul se obligă să primească rezultatele Analizelor personal (sau printr-un reprezentant legal) în unul din oficiile medicale Alfa Diagnostica pe suport de hârtie. În orice caz obligația de a ridica personal rezultatele Analizelor de la Alfa Diagnostica îi revine Pacientului. Neprezentarea la Laborator la data/termen indicat(ă) în Comandă/Contract de efectuare a analizelor de laborator, sau ulterior, pentru ridicarea rezultatelor Serviciilor (Analizelor), decade Pacientul de a înainta careva pretenții referitor la nelivrare/neexecutarea Analizelor.
Printre motivele nerecepţionării rezultatelor Analizelor la adresa de e-mail indicată de către Pacient, pot fi următoarele motive:
domeniul Internet, la care aparţine adresa Pacientului, a nimerit în „listele negre” (stop list, black mail list, etc.) ale serverilor-participanţi la expedierile în masă neautorizate, rău intenţionate şi periodice;
setările de securitate pe serverul poştal al Pacientului împiedică expedierile în masă;
cutia poştală din partea Pacientului este aglomerată, blocată sau inaccesibilă;
cutia poştală a Pacientului setată pentru primirea mesajelor mai mici de 256 000 de baituri.
Motivele nerecepționării rezultatelor Analizelor la adresa de e-mail indicată de către Pacient menționate mai sus nu sunt limitative și pot exista și alte cauze de nelivrare/nerecepționării rezultatelor Analizelor la adresa de e-mail.
În cazul în care Pacientul nu a primit mesajul cu rezultatele Analizelor, el este obligat să se prezinte personal la Laborator și să se adreseze în termen rezonabil cu o cerere corespunzătoare, care se depune personal la adresa electronică info@alfalab.md sau să telefoneze la numerul de telefon indicat pe www.alfalab.md. Alfa Diagnostica nu garanteaza disponibilitatea operatorilor call-centru. Eliberarea rezultatelor se va efectua doar Pacientului conform actului de identitate al acestuia sau reprezentantului lui legal în baza procurii autentificate notarial conform legislației în vigoare a Republicii Moldova.
Prețurile pentru Analize și procedura de plată
Prețurile pentru Analize/Servicii sunt stabilite în mod unilateral la discreția exclusive a Alfa Diagnostica și pot fi modificate, la fel, în mod unilateral la discreția Alfa Diagnostica, fără a fi indicate motivele sau fără un aviz prealabil. În acest sens, Pacientul se obligă anterior contractării Serviciilor să consulte registratorul Alfa Diagnostica pentru a afla prețurile valabile la momentul comandării/semnării contractului. Plata completă pentru Analizele/Serviciile comandate/contractate este efectuată la plasarea comenzii/semnarea contractului, înainte de efectuarea Analizelor și/sau prestarea Serviciilor.
Termenele de executare a Analizelor/prestare a Serviciilor
Termenele de executare a Analizelor/prestare a Serviciilor sunt indicate în zile lucrătoare şi pot fi modificate unilateral la discreţia exclusivă a Alfa Diagnostica fără indicarea motivelor sau notificare prealabilă.
Zile lucrătoare sunt zilele stabilite astfel de către administrația Alfa Diagnostica.
Termenul de executare a comenzii nu include ziua de prelevare a materialului biologic, sâmbetele și duminecele cât și zilele nelucrătoare stabilite potrivit legislației R. Moldova.
Printre motivele posibile de modificare a termenului de executare a Analizelor (dar fără a se limita la acestea) pot fi: (1) necesitatea de efectuare repetată a Analizei conform cerințelor ISO 15189:2014, politicii interne a Alfa Diagnostica, legislației, etc.; (2) situații de forță majoră (impediment); (3) defectarea echipamentului; (4) îmbolnăvirea personalului; (5) lipsa de reactive sau consumabile necesare. În astfel de cazuri Alfa Diagnostica poate extinde termenele de executare a Analizelor şi/sau prestare a Serviciilor pe durata unor astfel de circumstanțe, nu mai mult de 3 zile lucrătoare (şi 14 zile lucrătoare în caz de Analize genetice şi morfologice). Dacă după expirarea noului termen Pacientul nu primește rezultatele Analizelor/Serviciilor achitate, el poate solicita doar returnarea plăţii pentru Analize şi Servicii în conformitate cu procedura stabilită de Alfa Diagnostica şi cu condiţia prezentării documentului ce confirmă efectuarea plăţii și a buletinului de identitate (și a procurii autentificate notarial, dacă e cazul).
Regulile de utilizare a cardului personal Alfa Diagnostica
Cardul de plastic personal Alfa Diagnostica (în continuare – Card) poate fi oferită Pacientului spre utilizare gratuit şi este proprietate a Alfa Diagnostica.
Cardul este o cheie electronică (purtătoare a unei combinații unice, constând din numărul cardului şi codul CVV), care asigură acces sigur şi personalizat la cabinetul personal.
Cardul nu este un card cu acumulare şi are un termen de valabilitate limitat.
Perioada de valabilitate a Cardului şi mărimea de reducere pentru fiecare Card se stabilesc exclusiv de către Alfa Diagnostica.
Cardul poate permite titularului său, în condițiile stabilite de Alfa Diagnostica, să beneficieze de anumite Servicii prestate de Alfa Diagnostica la un preț mai avantajos (cu reducere de la prețul standard la Analize/Servicii care este în vigoare la momentul efectuării plății de către titularul Cardului).
În timpul campaniilor de promovare a vânzărilor sau a promoțiilor de orice gen, reducerile, oferite în cadrul campaniilor sau promoțiilor, şi reducerile de Card nu se însumează.
Despre toate modificările (inclusiv, printre altele, privind termenul de valabilitate a Cardului şi/sau mărimea reducerii) Alfa Diagnostica poate notifica titularul prin intermediul Site-ului www.alfalab.md, e-mail, telefon sau alte mijloace disponibile fără a indica motivele.
Alfa Diagnostica poate anula Cardul și sau anula/micșora reducerea în orice moment, fără notificare prealabilă şi fără a indica motivele.
Cardul este personal (din momentul înregistrării titularului Cardului în sistemul informațional Alfa Diagnostica) şi nu poate fi transmis pentru utilizare unei alte persoane decât cea pentru care a fost eliberat și înregistrat în sistemul informațional Alfa Diagnostica.
Cardul urmează a fi prezentat anterior înregistrării comenzii şi momentul de calculare a prețului total al Serviciilor selectate.
Un Card pierdut poate, la discreția Alfa Diagnostica, fi înlocuit cu unul echivalent, cu condiția ca titularul sau reprezentantul său legal autorizat să se adreseze la Alfa Diagnostica cu o declarație privind pierderea cardului în termen rezonabil şi să prezinte buletinul de identitate, precum şi o procură autentificată notarial pe numele reprezentantului (în cazul în care la Alfa Diagnostica se adresează reprezentantul).
Necunoașterea regulilor de utilizare a Cardului nu este un motiv pentru pretenții din partea titularului Cardului la adresa Alfa Diagnostica.
Desfăşurarea promoţiilor sau campaniilor de promovare
Periodic, la propria discreție, Alfa Diagnostica poate (nefiind obligată să facă acest lucru) să anunţe desfăşurarea diferitor promoţii sau campanii de promovare (în continuare – promoţie).
Durata de derulare a promoției este întotdeauna limitată atât de data de desfășurare, cât şi de timpul de colectare a materialului biologic. Mai mult ca atât, în cazul unei cereri sporite la Serviciul respectiv sau din alte motive, Alfa Diagnostica îşi rezervă dreptul de a sista în orice moment desfăşurarea în continuare a oricărei promoţii, dacă numărul de solicitanţi ai Serviciului respectiv va depăşi limita stabilită în mod exclusiv de compania Alfa Diagnostica.
În acest caz, Alfa Diagnostica va anunţa despre încetarea anticipată a promoţiei, pe Site-ul oficial şi/sau prin intermediul altor mijloace de distribuire a informaţiei, la discreţia Alfa Diagnostica.
Alfa Diagnostica nu poartă răspundere faţă de persoanele care nu au reuşit să participe la promoție, în legătură cu terminarea/sistarea acesteia din orice motive (inclusiv cea anticipată).
Hypermarket de Analize Medicale
[[descript-pink-banner]]
[[descript-pink-banner]]
[[descript-pink-banner]]
[[descript-pink-banner]]
[[descript-pink-banner]]
Alergie la medicamenteEvaluarea probabilității unei reacții alergice (injecții, tablete, siropuri, pulberi).